Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh brzdového pedálu
Oravec, Peter ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom brzdového pedálu vozidla Formula Student. V úvodnej časti práce sa pojednáva o jednotlivých častiach brzdových systémov osobných automobilov. Hlavným bodom práce je určenie pedálového pomeru tak, aby na pedál pôsobila optimálna ovládacia sila. Pri návrhu pedálu sa dbalo na zachovanie nízkej hmotnosti a na funkčnosť pedálu. Konštrukčný návrh ramena bol analyzovaný metódou konečných prvkov a podľa potrieb upravovaný.
Návrh pracoviště obsluhy obráběcího centra
Kříž, Jan ; Pavlík, Jan (oponent) ; Novotný, Tomáš (vedoucí práce)
Předložená práce obsahuje parametry a pravidla důležité pro návrh rozhraní mezi obrábě- cími centry a jeho obsluhou. Veškeré informace byly získány rešerší v odborné literatuře a technických normách a následně setříděny podle prvků, ke kterým se vztahují. Práce ob- sahuje aktuální rozměry lidské postavy, popis jednotlivých prvků rozhraní s odkazy na normy týkající se daného prvku. Dále je v práci uveden příklad optimalizovaného rozložení klávesni- ce pro obráběcí stroje a metody vhodné k návrhu prostorového uspořádání pracoviště. V závěru je zhodnocen stav současně dostupné literatury a technických norem.
Konstrukční návrh pedálové skupiny formulového vozidla
Pech, Zdeněk ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh pedálové skupiny formulového vozidla. Úvod této práce je věnován možným konstrukčním variantám pedálových skupin současných vozidel, doplněný požadavky, které jsou na ně kladeny. Dále jsou uvedeny a popsány jednotlivé prvky pedálové skupiny včetně jejich principu a funkce. Také jsou zde shromážděny získané obecné informace týkající se konstrukčních návrhů příslušných komponent. Na základě těchto již uvedených zjištění dochází k samotným konstrukčním návrhům, včetně volby vhodných a příslušných prvků. Konstrukční finální návrhy pedálů a základní konzoly vychází z uvedených výpočtových napěťových analýz. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky, které jsou srovnány se stávající pedálovou skupinou a jsou zde zmíněna možná provedení z hlediska jejich výroby.
Výroba prototypu pedálů kola na 3D FDM tiskárně
Kříž, Martin ; Sliwková, Petra (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a výrobou cyklistických pedálů pomocí metody FDM tisku. Nejprve je shrnuta problematika FDM metody a porovnány používané materiály. Následně jsou uvedeny požadavky na provedení a rozbor namáhání pedálu v různých jízdních situacích. S ohledem na funkční požadavky a výrobní technologii jsou navrženy jednotlivé konstrukční varianty, pro které jsou provedeny pevnostní výpočty. Hlavní část práce popisuje výrobu prvního prototypu, od jeho návrhu až po jeho testování. Na základě nasbíraných dat následuje výroba zdokonaleného řešení, zhodnocení výsledků a ekonomické posouzení.
Porovnání aktivity svalů při cyklistickém kroku za použití nášlapných a klasických pedálů
Nováková, Martina ; Kračmar, Bronislav (vedoucí práce) ; Pánek, David (oponent)
Název: Porovnání aktivity svalů při cyklistickém kroku za použití nášlapných a klasických pedálů Cíle: Cílem diplomové práce je porovnat aktivitu svalů při cyklistickém kroku s nášlapnými pedály a při cyklistickém kroku za použití klasických pedálů. Pomocí povrchové elektromyografie bychom chtěli ověřit, zda míra zapojení šesti vybraných svalů při cyklistickém kroku s nášlapnými pedály, se výrazně liší od míry zapojení svalů při použití klasických pedálů. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci. Výzkum jsme pojali jako intraindividuální a interindividuální komparativní analytickou studii. Použili jsme dvě metody porovnání EMG signálu - porovnání EMG záznamu pomocí Pearsonova korelačního koeficientu a porovnání pomocí plochy pod křivkou. Výsledky: Výsledky korelační analýzy ukazují vysokou míru shody grafů průměrných normovaných obálek pro cyklistický krok bez a s nášlapnými pedály. Na základě porovnání ploch pod EMG křivkou není vyšší aktivační potenciál svalu u kroku s klasickým pedálem. Klíčová slova: cyklistika, pedál, cyklistický krok, povrchová elektromyografie, svalová aktivita
Výroba prototypu pedálů kola na 3D FDM tiskárně
Kříž, Martin ; Sliwková, Petra (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a výrobou cyklistických pedálů pomocí metody FDM tisku. Nejprve je shrnuta problematika FDM metody a porovnány používané materiály. Následně jsou uvedeny požadavky na provedení a rozbor namáhání pedálu v různých jízdních situacích. S ohledem na funkční požadavky a výrobní technologii jsou navrženy jednotlivé konstrukční varianty, pro které jsou provedeny pevnostní výpočty. Hlavní část práce popisuje výrobu prvního prototypu, od jeho návrhu až po jeho testování. Na základě nasbíraných dat následuje výroba zdokonaleného řešení, zhodnocení výsledků a ekonomické posouzení.
Koncertní pedálové harfy v pojetí světových výrobců
Okénková, Aneta Violeta ; BOUŠKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; BRATELJEVIČ, Ana (oponent)
Tato práce se věnuje výčtu nejvýznamnějších a nejuznávanějších světových výrobců pedálových harf. Jejím cílem je zejména podrobně přiblížit historii vzniku jednotlivých dílen a jejich přínos ve výrobě moderní pedálové harfy. V textu nejsou záměrně zmiňovány harfy s jinou přelaďovací mechanikou než je pedálová a spíše než historii vývoje pedálové harfy se práce zaměřuje na současné pojetí výroby tohoto nástroje.
Návrh brzdového pedálu
Oravec, Peter ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom brzdového pedálu vozidla Formula Student. V úvodnej časti práce sa pojednáva o jednotlivých častiach brzdových systémov osobných automobilov. Hlavným bodom práce je určenie pedálového pomeru tak, aby na pedál pôsobila optimálna ovládacia sila. Pri návrhu pedálu sa dbalo na zachovanie nízkej hmotnosti a na funkčnosť pedálu. Konštrukčný návrh ramena bol analyzovaný metódou konečných prvkov a podľa potrieb upravovaný.
Diagnostika brzdových soustav osobních automobilů
Putna, Michal
V bakalářské práci "Diagnostika brzdových soustav osobních automobilů" jsou řešeny způsoby diagnostiky a nejčastější poruchy brzdových soustav. V první části práce jsou popsány komponenty, ze kterých se brzdová soustava skládá. Druhá část práce je zaměřena na jednotlivé způsoby diagnostiky. Závěr práce je věnován nejčastějším poruchám, které se u brzdových soustav vyskytují.
Konstrukční návrh pedálové skupiny formulového vozidla
Pech, Zdeněk ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh pedálové skupiny formulového vozidla. Úvod této práce je věnován možným konstrukčním variantám pedálových skupin současných vozidel, doplněný požadavky, které jsou na ně kladeny. Dále jsou uvedeny a popsány jednotlivé prvky pedálové skupiny včetně jejich principu a funkce. Také jsou zde shromážděny získané obecné informace týkající se konstrukčních návrhů příslušných komponent. Na základě těchto již uvedených zjištění dochází k samotným konstrukčním návrhům, včetně volby vhodných a příslušných prvků. Konstrukční finální návrhy pedálů a základní konzoly vychází z uvedených výpočtových napěťových analýz. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky, které jsou srovnány se stávající pedálovou skupinou a jsou zde zmíněna možná provedení z hlediska jejich výroby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.